Monday, October 27, 2008

There's no success without 1st step right?

Assalamualaikum…
1st of all, seinfiniti kesyukuran ke hadrat Allah 'Azza Wa Jalla. Diri ini mengorak langkah untuk membina sebuah 'lagi' blog. Sebelum ini, mungkin dah ditakdirkan friendster blog ku 'mati' di pertengahan jalan. Jadinya, harap ditiupkan spirit kekuatan untuk serius dalam pembikinan blog ini. Allahumma Ameen..

Nothing much about this blog. Sekadar mahu dijadikan salah satu medium dakwah n islah untuk seluruh umat Islam n bukan Islam. Berpegang dengan sebuah hadis nabi: "Sampaikan daripadaku walau sepotong ayat", blog ini diharap dapat memberi peluang insan lain untuk menerobos pemikiran, pendapat dan ilmu saya yang kerdil dan hina ini.

Mungkin ini menjadi salah satu gerak kerja saya dalam menegakkan Kalimah Allah di muka bumi. Tidak diharap HASIL dakwah yang menimbun dan sempurna kerana bukan itu yang dinilai Allah dan bukan itu ketentuan saya. Tetapi, apa yang menjadi wazan di Padang Mahsyar kelak ialah istiqamahkah kita dalam meniti perjalanan dakwah itu sendiri.

Lantas, hadis nabi berbunyi:

الأنسان لايخلو عن الخطئ ونسيا

(Manusia tidak lari dari kesalahan dan lupa)

Memberitahu diri agar dibuang jauh sifat ego dan sombong bahawa diri ini sentiasa betul. Ikhlas saya katakan sekiranya terdapat sebarang kesalahan dlm apa jua artikel selepas ini, saya dengan hati yg terbuka akan menerima kesalahan itu. diri ini bukan tok syeikh, ulama’, dan bukan ustaz sekali pun..Namun sedikit ilmu didlm dada ini andai dapat dikongsi bersama2 tentu bermanfaat n boleh diambil iktibar.

Ilmu ini datangnya juga dari Allah dan saya rasa kalian juga berhak mencedoknya. Sekali lagi saya tegaskan jika sebarang kesilapan didalam artikel selepas ini mohon kritikan positif. No hal punye.Sampai disini sajalah. Kelopak mata terasa dah berat. Penat barangkali memandu sejauh 315 km dari Johor Bharu pulang ke 'desa' tercinta siang tadi.Wassalam.

No comments: